tisdag 13 juli 2010

Tillbaka efter litet semester uppehåll...

Egentligen skulle jag har sommaruppehåll med bloggen, men så saknar jag den så jag beslöt mig för att omprioritera,nu får det liksom räcka med uppehållet:) Semestern har varit mycket givande vi både såg och upplevde fantastiskt mycket vackert,vår resa var i Slovakien ,Kroatien, Österike, Tjeckien, men som alla mynt så hade även denna en baksida. Baksidan bestod i bland annat, två sjuka hundar, Gustaf(mopsen) hade lunginflammation skulle det visa sig. Bägge hundarna hade noskvalster. Alex bullisen är riktigt sjuk och i skrivandes stund vet ingen hur det kommer att bli. Han är jätte allergisk mot kvalster, han har stora bölder på tassar, detta har han tack vare allergin, så nu slutet av v har man lyckats att framställa ett vaccin som jag hoppas ska hjälpa. Det var hundarna det, maken blev vrålförkyld och jag hade pms och slutade röka samtidigt:))) Tvåan var den enda som hade hälsan i behåll:)) Det här med att sluta och röka är ju ett kapitel för sig...jag kan inte påstå att jag har gjort det frivilligt denna gången, utan att det var min hälsa som satt ett P. för det hela. Jag är ju som bekant en "frisk" astmatiker, men nu under semestern så fick jag böra att regelbundet ta cortison och dessutom så när jag började att ta astmaspray då, insåg till och med mitt psyke att det här med rökning kanske inte var det allra bästa. Så fast jag inte ville så fick jag avsluta med stor sorg nikotinets härliga laster. Min kropp sade stopp och belägg, medans min hjärna framförallt lustcentrat skrek, mera mera nikotin. Kroppen segrade.