onsdag 25 augusti 2010

I min naivitet trodde jag att lagen gäller för ALLA....

Ibland är jag så blåögd att jag på fullaste allvar tro mig att lagen ska gälla för alla...men så är det tyvärr inte! I dagens tidning kan man läsa om en jurist som hade köpt sig samlag och dessutom hade den fantastiska ur dåliga smaken att ha samlag på en kyrkogård..? Jag kommer osökt att backa tillbaka en tid och då var det som bekant en DOMARE som fick sig en avsugning på en kyrkogård... Alltså är det ingen mer än jag som reagerar på att detta är människor som ska representera LAGEN, och mig veterligen så har vi en köpsex lag här i detta landet som inte tillåter att man köper sex. Är det verkligen lämpligt att dessa människor ska representera lagen???ABSOLUT INTE!!! Alltså jag är varken naiv eller blåögd, men jävligt trött på hyckleriet som finns i samhället angående prostitution. Det är ju inte för intet att prostitutionen ökar med flera 100%, när Eus högkvarter öppnar sina portar efter semesteruppehållet, likadant sker fast nedåt när dom stänger för semestrarna( det minskar med samma siffror), Är det verkligen inte anmärkningsvärt???På dagarna sitter makthavarna och beslutar om en sak och på kvällarna efter mörkrets inbrott så gör dom tvärt emot det dom har beslutat...Snacka om hybris på hög nivå!!! Jag tycker att varje politiker som åker fast för att köpa sex, ska aldrig i helvete få fortsätta som en demokratisk representant!!! Likadant är det med poliser, i (Sverige eftersom vi har denna lagen) så ska detta även innefatta alla som arbetar som jurister/advokater/domare/politiker... Ganska intressant om man hade fått tag i alla dessa torskar och öppet säga vem det är och låta dom få stå till svars för att dom har förnedrat/utnyttjat en annan människa..Undra hur samhället skulle se ut då???