lördag 14 augusti 2010

Till dig och dina anhängare som vill införa hundförbud av vissa raser...

I bland blir jag så trött på våra politikers totala inkompetens att jag bara häpnar över att det inte finns någon som kan säga till dessa stackare, stopp och belägg, detta kanske inte är så bra genomtänkt... Tänker på en speciell politiker och hanses utspel mot kamphundar. Allvarligt talat vad är en kamphund egentligen? För mig är en ettrig chiwauwa farligare än en sk, kamphund. Personligen har jag mött hur många sk, "farliga" raser och dom har varit hur fredliga som helst medans exempelvis "ofarliga"raser såsom chiwauwa,tax har varit rent av mordiska till sitt sinne. Personligen tycker jag åter igen att det är uppfödarens ansvar att se till och kolla upp vilka som köper valpar, KRÄVA att valpköparen ska gå minst två kurser med sin hund, annars ska dom inte få köpa hunden... Dessvärre så tror jag att det kan tenderar till att bli så som det är idag, dvs ansvarfulla hunduppfödare kolla jätte noga sina valpköpare, och valpköparna i sin tur är oerhört noga med sina fyrbenta kompisar medans dom mindre seriösa uppfödare drar till sig totalt oseriösa valpköpare med mycket suspekta avsikter till att ha en hund, och det är vi alla andra som sköter oss som blir dessvärre drabbade. Ännu en gång så hävdar jag att i dom flesta fallen är det hundägarna som är den främsta orsaken till kalabaliken, (givetvis finns det undantag, men det finns det överallt), men skyll för tusan inte enbart på hundraserna... Det är enligt min åsikt en total inkompetens!!!