onsdag 18 november 2009

Känslan idag..

I dag vaknade jag av känslan, idag om en månad vaknar vi och befinner oss i Västafrika:)). Jag har varit med om obehagligare känslor helt klart! Över till någonting helt annat. Igår skulle det bakas luccekatter och jag fick mig en smärre chock! jag älskar saffran och anv 2 påsar till en sats, mumma.. Skulle bara åka iväg och inhandla dessa två påsar och betalade 75 sv/kr!!! Är det möjligt?? Till saken hör det att jag är av naturen otålig av mig och handen på hjärtat så har jag svårt för människor som kan stå i kassan när dom ska betala och dividera om 1 krona, medans kön bakom dom växer sig till astronomiska längder...Ja det har till och med hänt att jag har abrupt brutit av och sagt till expediten. -Du, jag betalar lägg det på mig...Varav vederbörande vänder sig till mig och ska börja att förklara något totalt oväsentligt för mig!!! Ok jag ska stå och betala 75 kr för saffran och hör mig själv utbrista.75 kr för två paket saffran? Är detta verkligen möjligt?? Dessvärre var det så. Sedan kom jag på mig själv och tänkte: herregud är det verkligen JAG som står här i kassan och tjafsar??? Detta är ta mig sjutton inte sant!