söndag 28 februari 2010

Jag har kommit till följande insikt..

I går var det en riktig sketdag vad vädret beträffar. Modd slask mera modd och som om det inte skulle räcka med eländet så till råka på allt började REGNA. Alltså jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr regn! Jo det är sant! Eftersom vi har varit skonade från regnet, sedan mitten på dec, så har jag fått distans till det, men nu när det kom , jag då kom känslorna också. Vilken tur att vi åker nästa v....Kan knappt bärga mig. Igår var vi på besök på ett hunddagis/pensionat och jag var så glad...FANTASTISKT ställe, nu kan man koppla av. Förra v var jag på ett och besökte ett annat pensionat, då åkte jag dit oanmäld och det är jag glad för. Hon som bedrev stället hade 10 st egna hundar!! När jag kom så var hon ute med sina egna, men dom andra var i hundstallarna, och don var så stressade, en ylade hela tiden. Jag fick så ont i magen...Sedan kom företåndarinnan, och då gick vi in i hundstallet, och det var inget trevligt ställe. ALDRIG i hela mitt liv att jag skulle lämna VÅRA hundar där!Inte en chans!! Dessutom påstår hon att hon var ute med hundarna 4/ggr/dagen???Det ifrågasatte jag faktiskt och då blev hon putt på mig(uppriktigt sagt jag bryr mig inte) Jag vet vilken tid i anspråk 2 hundar tar..Har man dessutom 10 EGNA och andras...Inte en jäkla chans att man kan vara ute 4/ggr/om dagen!=Enkel logik. Men så hittade jag detta stället, helt perfekt det var som vilket hem som helst, föreståndaren ,var dessutom utbildad hundinstruktör/hundpsykolog, så det här med hundarna kunde hon. Så nu kan jag koppla av och bara njuta av resan när jag vet att mina 4-benta älsklingar får det kanon.