onsdag 24 februari 2010

Så nedrans trött på Sj,och diverse kollektivtrafik.

I vårat hushåll är vi som bekant miljöbovar, vi har två bilar osv. Så egentligen ska jag inte bry mitt söta huvud om följande fenomen, men eftersom vi dessutom betalar en jäkla massa skatt varje år, för att saker och ting ska fungera här i landet och för att människor som av olika anledningar väljer bort bilen ska kunna ha den möjligheten och ändå inte vara så sårbara/utsatta så bryr jag mig ändå. Alltså vi har vinter. Eller hur? Här i norden innebär det följande: Även om vi har varit skonade några år så kan bli så nedrans kallt och det kan komma mängder med snö...Egentligen är det ju inget konstigt med det tycker man. Men se här kommer kruxet, de senaste 10 åren har vi ju haft ganska milda vintrar, och varje år ska det budgeteras i diverse bolag SNÖSKOTTNING osv, det är ju faktiskt lag på det om det ingår i den statliga koncernen. Vad händer tro??? Det kommer snö och sj står och skyller på ta mig fasiken på allt och alla, politikerna gör lika så och sandlåde nivån är på topp! För helskotta vad har dom gjort av alla pengar som dom har lagt undan dom senaste 10 åren då det inte kom snö??? Satt sprätt på dom, what else! Jag tycker synd om alla medborgare som faktiskt har valt att lägga sin tilltro till kollektivtrafiken och nu kommer dom inte ens hem/till arbetet osv. Dom är svikna av ett system som dom faktiskt har betalt för!