torsdag 25 augusti 2011

MOI, dyr i drift..??

Vi sitter i bilen och pratar sådär mysigt som två förtrogna människor gör. Så började vi prata om dyra saker...
Varav min make utbrister- Ja, det ska gudarna veta att min fru är dyr i drift...
Givetvis saknar det både substans, och jag kan nog tycka attdetta är taget ur tomma luften.
Varav jag svara- Kan du utveckla detta påståendet är du snäll???...Lång tystnad.
Jag fortsätter - OK din tystnad är talande, du lät munnen leva sitt egna liv , men låt mig ställa följande frågor...
1-Äger jag en Jeep (funderar skarpt på att köpa mig en sådan, men har inte gjort det ännu) SVARET är NEJ.
2-Bor jag i ett slott: SVARET är NEJ
3-Röker jag(kan liksom inte låta bli:))) SVARET är NEJ
4-Går jag på krogen och spenderar massor av pengar? SVARET är NEJ
5-Äger jag en tweedkavaj för 5000 kr, (har nämligen sett en sådan och den är sååååååååååååå jäkla snygg) SVARET är NEJ.
Sedan fortsatte jag: Där ser du jag är verkligen BILLIG i drift!!!
Maken bara skakade på huvudet, och konstig nog trots att jag överbevisade honom, var han ganska skeptisk^^...Konstigt