tisdag 2 augusti 2011

När ska vi människor sluta att BLUNDA....

Idag mötte jag en gammal bekant sådär spontant på stan. Kvinnan berättade att hon hade sett mig i tidningen och tyckte att artikeln var så BRA vinklad (donations artikel).
Vi pratade en stund och kom in på mitt tal som jag gjorde i Domkyrkan inför World Transplant Game, och så berättade kvinnan vidare..

-För några år sedan när jag var på en bussresa nere i Tyskland, så rätt vad det var så blev vi beodrade att stanna bussen, all annan trafik var tvungen att stanna också.
Vi såg en liten buss komma körandes och massor av polisbilar kom i full fart och tvingade den lilla bussen att stanna.
Ingen fick lämna sina bilar eller bussar. Vi såg att ur bussen så kom det massor av välklädda barn runt 5-8 års åldern. Dessa barn eskorterades till polisbilarna..

Sedan efter en stund fick vi åka och givetvis tog vi reda på vad som var på G.
Det visade sig att det var Rumänska barnhems barn som skulle iväg till någon klinik där dom skulle donera sina hornhinnor!!!!

FYFAAAAAAAAAAAN för människans moral!!!Hur kan man bara.
Dessa barn blev räddade...men hur många andra barn är det som inte har en chans???
När ska vi människor SLUTA att BLUNDA för denna vidriga handeln???
Personligen är jag emot dödstraff,  men dessa människor som gör såhär har förverkat sin rätt att leva!!!!