tisdag 2 juni 2009

Det här med att JAGA rökare....

Alltså, nu ska jag tycka till... Det har blivit på tapeten att jaga rökare med blåslampan...I måndags kunde man läsa att försäkringar för oss rökare (jag tillhör numera denna sällan skådade skaran)skulle kosta oss 500 kr mer... I dag kunde man dessutom läsa att man har på förslag att förbjuda rökning ute !!! Jaha är det inte bättre att arkubisera oss direkt?? Jag har full förståelse för att inom hus , barer, restauranger osv så ska det inte vara tillåtet, men utomhus???Vad är det för jäkla trams! Kommer att tänka på för några veckor sedan var vi i skåne. Vi satt på ett ute cafe i hamnen där bilarna körde precis jämte oss. Det dammade ganska rejält för det var grusunderlag. Till kaffet tog maken och tände en cigarett, och bakom honom satt en kvinna som blev fullständigt rappagalen(det blåste dessutom FRÅN HENNE, så hon fick ingen rök på sig ) Suckade och pustade för att slutligen ta demonstrativt och flyttade sin stol . Medans hon viskade till sitt sällskap. Blängandes på maken..Tillslut tyckte jag (förhe..)skärp upp dig! Så jag tog demonstrativt och tände också en cigg..(jojojo Obstinata Monika var framme, hihihi) jag ska nog hoppa över beskrivningen på hur hon tittade på mig... Med detta vill jag ha sagt att bilarna spottade ut avgaser och damm men det störde inte men att en annan vuxen människa tänder en cigarett då höll hon på att kvävas minst!!! På SS som dessutom ligger vid en av Göteborgs starkast trafikerade leder, där är hela området rökfritt, förutom speciella anvisade platser..Cigarett röken i den miljön är rena alpluften måste jag säga!! Men åter så ska man jag rökare... Men hur går det med människor som dricker, människor som är tjocka??(vetenskapen har faktiskt kommit fram till att vara tjock är lika farligt som att röka) vad gäller för dom? Eller människor som färgar håret, jamen tänk efter, hur mycket skit innehåller inte hårfärgnings vätskan??? Nä jag tycker allt med sunt förnuft. Fast detta har fått sådana propotioner att det blir dumhet till absurdum.