söndag 11 maj 2014

Vad i helskotta håller jag på med..????

Alltså våren har ju knappt börjat och jag sitter och kollar på resor över julen???
Hur sunt låter det på en skala....
Att det förhoppningsvis blir en långresa (om makens hälsa tillåter) det är ingen tvekan , jag är nog riktigt kräsen vad det gäller resemål.
En gång i tiden hade jag på att göra i mitt liv resa följande allternativ
Mauritiuz----- DONE
Maldiverna----Done
Sechellerna----

Men nackdelen med att resa är att man får uppleva så mycket och man vill bara mera, och vissa ställen SKA jag tillbaka till. Ett ställe som jag skriver om , och som det låter löjligt, men desstå mera sant är Syd Afrika, jag förlorade en del av min skäl i detta makalösa land.
Sedan har jag Mauritiuz, ön som jag har lärt känna tack vare en hyrning av vespan, och jag vet precis vart jag på ön vill bo!
Sedan har vi en Ö som tillhör Mauritiuz men som är utanför, den heter Reunion, den är jag jättesugen på att åka.
Ska vi åka så blir det över julen då jag har oerhört dåliga vibbar av julen ... Första gången jag fick det var innan makes donation, han var så jäkla dålig och han väntade på den första operationen som skedde den 6 januari,då man avlägsnade hanses njure, som var så stor att den nya njuren inte skulle få plats, en operation som var väldigt riskfylld och helt onödig, eftersom jag redan på hösten hade påpekat det för makens dåvarande läkare/klåpare, som inte tog mig på allvar...
Sedan var det nu i julas fy faaaaeeen inte en sådan jul till!!!
Det som gör att jag vill åka till Sechellerna, eller Reunien, eller Mauritius är att jag vill testa hur det är att lämna vovvarna, och då blir det inte mera än max 8 dagar, mera klarar jag inte av. S och G vet jag där är det inga problem men N som är så fäst vid mig där kan det bli riktigt jobbigt och jag vill inte utsätta oss för en så stor belastning som en Syd Afrika resa ändå blir för det rör sig om kanske 3 v, har varit inne på att ta med vovvsen, men det är inte så bra med tanke på alla vilda djur och babianerna är inte att leka med tro mig.
Men som sagt summa av sumarium vad håller jag på med letar julresor NU?????