lördag 31 oktober 2009

....det här med Halloween...

Så var det Halloween, eller Alla helgon helgen... I andra länder skiljer man på dessa två företeelser, (man har det på två seperata helger vilket är kanaon)men tyvärr inte här hemma. Igår kväll var maken och jag vid en grav och tände ljus, det var väldigt vackert på kyrkogården, med alla ljusen som var tända. Denna helgen påminner oss alldeles extra om våra nära och kära som har vandrat vidare. En helg med eftertanke kanske..? Nå och rätt vad det är så plingar det på dörren och ett gäng ungar står där utklädda till fan och hans moster och tigger godis! Skulle du inte ha godiset så vill det sig riktigt illa kan du få krossade ägg på fönstren eller ännu värre.. Jag minns för ett antal år sedan då jag var ute och gick denna helgen och då när jag passerade ett hus där fasaden var av ljust trä, där hade man sprutat ketchup på huset... Jag tycker detta är vandalism. Hur kan man som förälder släppa iväg sina barn på tiggarstråk, /vandalism?? Jag är ganska så övertygad om barnen inte gör detta hemma (sprutar ner ketchup på huset) varför är det tillåtet att göra det på andras egendomar då? Kastar ägg på fönstret så man har nersmetad fönster med äggula/vita, hur jäkla roligt är det att få stå där och putsa skiten efter andra?? Detta med föräldras goda miner, givetvis! För kom inte och säg att föräldrar har ingen aaaaaaning om att barnen har köpt äggpaket eller tagit ägg från kylskåpet hemma! Skulle det mot all förmodan ändå vara så illa då kanske föräldrarna bör hålla ett getöga på sina telingar...För skulle det komma en räkning till föräldrarna på fasad tvätt/fönstertvätt misstänker jag strark att det inte skulle falla i goda... Nä, jag tycker det har urartat. Skulle mina barn göra något sådant skulle jag baske mig tvinga dom att ringa på och be om ursäkt samt att dom skulle själva få gå och tvätta bort skiten som dom kletat ner!!! Det är ett som är säkert!