tisdag 13 oktober 2009

Tränar mig på att baka in nagelfilar...

I gårkväll pratade jag med min goa systerdotter som på fredagen fyller hela "myndig"(18år). Hon är för skön denna unga damen, här kommer utdrag av våran konversation. -Nå gumman hur känns det såhär sista dagarna innan du blir myndig?? -Jo men det känns lite pirrigt för jag får ju så jäkla mycket ansvar... -ok, kan du förklara vad du menar?? - Jo du vet moster, jag får nog lugna mig nu när jag blir straffmyndig, alltså jag kan ju till och med hamna i finkan... Där brast jag ut i ett gapskratt, hon är för skön tösen:) -Ok, gumman är det så att du hamnar bakom galler så ska moster baka in nagelfil i tårtan, så att du sedan kan "fila", dig ut ur fängelset. Hon verkade tycka att det var en god ide, som hon kunde känna sig trygg med...