måndag 12 oktober 2009

I dag är det ingen bra start på dagen...

I skrivandes stund är jag ledssen/arg/frustrerad/kränkt... Jag har varit vrålförkyld med allt vad det innebär... I torsdags då febern härjade som bäst och jag orkade bara inte mera så vid 14-15- tiden ringde jag maken och sa, nu får du komma hem och ta över markservicen ,jag är helt slut. (under alla åren vi har varit tilsammans så har detta inträffat en gång tidigare, det hör verkligen inte till vanligheterna) Inga problem svarade maken... I vår yttre bekantskapskrets så finns det ett par som lever i ett otroligt destruktivt förhållande, ja det är så destruktivt att när paret gick på familjerådgivning, så sade terapeuterna till dom rent ut, vi kan inte hjälpa er!!! Jag skulle kunna skriva så mycket om deras destruktiva sätt att det inte skulle få plats på denna H-disken, och ni hade ändå inte trott att det kan vara sanning. Frun är shoppoholik, och handlar ihjäl sig, dom har ett gigantiskt dubbelgarage som är fylld till bredden med saker frugan har släpat hem, samt förrådet är lika fullt där. Resultatet är ju ganska givet vad det gäller den ekonomiska biten...Tom peng pung!!!What else! Som vanligt får hennes man höra att han inte tjänar tillräckligt med pengar, och när han tar EXTRA jobb för att få det och gå ihop är hon inte nöjd för det...Nä, då ska han hem och städa och laga mat!!!Medans hon har varit hemma legat på sofflocket och parets katter har bajsat i hela sandlåder 2st (som står i köket) och hon tar inte ens upp det!!!Nä det är inte hennes jobb...? Nåväl historien som är aktuell just nu är följande:hennes maken tog sig ett extra jobb som skulle generera ganska så bra inkomst...Han är oerhört duktig och när han var på det extra arbetet så var han tvungen att, åka hem på några timmar för att städa/laga mat och sedan åkte han iväg och jobbade igen! Detta efter att han varit på sitt ordinarie arbete!!! I morse så sade maken till mig att han inte såg någon skillnad i hennes och mitt agerande, för jag hade gjort precis som hon...Jag hade ringt honom och bett honom komma hem från arbetet!!! Jäkla vad sårad/arg jag är!!! Hur i hela friden tänker han??Jag sköter all markservice, här hemma och när jag inte orkar på grund av hälsan sätter stopp så jämför han mig med en människa som överhuvudtaget inte gör något hemma... Givetvis tänker jag på hur jag stöttade och stöttade under makens sjukdom och blir ännu argare...Då rörde det sig inte om enstaka tillfälle, som nu och han kan me och klaga!!!!!!!!