måndag 24 februari 2014

Det här med att fylla 50....

Det här med att fylla 50 jag har gått nästan ett helt år och bara tyckt att det är pest, pina, jag det kändes som om jag går rakt in i ett ålderdomshem....
Alltså 50 har varit ett avstamp det är då man ska ha gjort det man vill och sedan luta sig tillbaka och pilla sig i naveln typ..och vänta på ja vem vet.
Men så slog det mig igår, herregud vad håller jag på med?
Det finns människor som aldrig fick uppleva detta vars liv blev alldeles för kort och här gnäller jag!
Genast så känns det annorlunda med min nya syn på saken och jag kan känna en tacksamhet att jag får uppleva detta med mina fantastiska barn och familj.
Så när jag ser tillbaka på mina snart första 50 år så kan jag helt ärligt säga , wow vilket fantastiskt liv jag har fått vilka grejor jag har gjort och vilka resor, upplevelse jag har fått vara med om. Nu kan jag bara känna en geuin glädje, och bara känner wow nu ökar vi bara!
Åter igen kommer citatet fram inom mig:
LIFE IS A JOURNEY NOT A DESTINATION!