fredag 28 februari 2014

Halsmandel undersökning från södra delarna....

Jo så va det dags för återbesök hos gyn. Jag har ju haft det jättetufft senaste 1,5 åren klimateriebesvär. Så skulle jag tillbaka för ett återbesök då jag var där i dec och fick lite tabletter utskrina.
Kommer dit och i väntrummet läser jag ett reportage om kvinnor som har haft sådana besvär som jag har påkallat (utan att ha fått den riktiga hjälpen som jag har velat), jag kan säga att jag har varit så desperat att jag har haft funderingar på att op bort skiten.
Nåväl läser om dessa kvinnor och det var som om det hade varit en "dålda" kamera hos mig dom beskrev EXAKT mig.snabbt läste jag på och pluggade in typ "en dåres försvalstal".
Blev inropad och såg att det var en manlig gynekolog, och jag tänkte i mitt stilla sinne, -NÄ gosse "boutiqe ala paradis is close today".
Hallå dom hade ju kollat halsmandlarna söder ifrån i dec så då ska man ju inte behöva göra igen så tätt inpå, (så jäkla roligt är det inte vill jag lova.) Ha en främmande människa glönandes rakt i mitt underliv.
Dr frågade om jag ville göra en ny undersökning, men det behövdes inte tyckte både han och jag.
Sedan var det dags, för mitt bravur tal, men hör och häpna han höll med och skrev ut hormontabletter som jag ska äta nu i ett år framöver till och börja med! Alltså jag hade laddat med hyllmeter argument och nu bara ¨å "No problem", åh vad skönt att äntligen var det någon som lyssnade!
Så idag är det första dagen på mitt bättre liv med förhoppning om höjd hormonkvalitè. Fanken vad skönt!