lördag 16 januari 2010

Det är andra tider nu...

Här hemma går disskusionerna varma om tvåan ska ha helskägg eller inte. Handen på hjärtat jag är väl ganska så måttligt road av att tvåan ska anlägga en "gräsmatta" i sitt vackra ansikte. (Han har ganska så kraftig hårväxt redan nu alltså). Jag har hotat med (och kommer att göra det också vill jag lova), att om han börja odla så kommer jag att raka bort halva skägget när han sover! Ok kompromissen var att han skulle låta mustach och skägg på hakan växa. So Far So Good! Ok, nu kommer kruxet, ,han kom på att skägget och håret kanske inte hade samma färg, då frågade han om det var ok om han skulle färga håret i samma färg som skägget. Ja tyckte jag det kan väl du få göra... Maken höll på att få hjärnblödning, -herregud, det får han i sådana fall bekosta själv, utbrister han. Jäkla "fjollfasoner", kallar maken det:) Han har ju svårt för att jag färgade håret än gång i tiden och nu ska tvåan börja... Jaaaa, det är ju andra tider än när vi växte upp helt klart, då såg man ju med skeptiska ögon på killar som färgade håret, så är det ju inte längre, men maken har liiiiite svårt för det helt klart