torsdag 21 januari 2010

Visst är jag "nojjig"...

Visst är jag "nojjig när det gäller mat och fördomar... Jag är har alltid och kommer nog alltid att vara lite äckelmagad, när det gäller mat. Kommer ni ihåg rubrikerna som var för ca ett 1-2 år sedan om hur Kineserna plågar bland annat hundar, och äter dom??? Jo även om jag undvek att läsa om det, så sitter det i mig helt klart. Jag skulle aldrig i hela mitt liv äta kött på kinarestauranger, efter dessa rubriker Så när vi äter kina mat(vilket vi sällan gör) så äter jag enbart räkor eller kräfter...(då vet jag vad jag får i mig) Om jag är nojjig och kanske har dubbelmoral??? Jovisst har jag det, eftersom jag äter annat kött. Men då utgår jag ifrån att djuren har haft det värdigt. Men bara tanken på att äta hundar gör att jag hellre skulle bli vegetarian på heltid.