tisdag 14 juni 2011

Mobiler mobiler mobiler...

Mobiler, vilket konstigt fenomen det har blivit. Personligen så tycker jag verkligen ILLA om mobilen, hade jag fått råda enhälligt så hade jag lagt mobilen på hylla. Jag är av den uppfattningen att jag behöver inte bli nodd alltid och skulle det vara någonting akut så kan man alltid ringa maken , för han är tvärt emot mig, han kan absolut inte leve utan sin mobil... Det är intressant hur folk resonerar, typ -Nu ska jag köpa mig en mobil, vilken ska jag ta..? Hallå, mobilen ska man ju ha för att snabbt kunna meddela om det är någonting viktigt, men sitta på en restaurang och prata i mobilen eller ännu värre sitta i ett slutet sällskap och rätt vad det är så börjar någon sms:a... Är inte det höjden på total nonchalans mot sällskapet man är i? Så vad är det jag egentligen vill ha sagt med detta svamlet? Jo våga stänga av mobilen emellanåt, jag lovar det går:))