torsdag 2 juni 2011

Vad är det för tid vi lever i...?

Sitter och bläddrar bland tidningarna på nätet efter att ha varit på en härlig mrgpromenad med vovvsen.. Vad läser man, jo människor blir skjutna, knivhuggna...?Allvarligt talat bara att komma på tanken "nu ska jag ut och då tar jag med mig kniv, eller en pistol.." Nästa stora rubrik som omger våra tidningar är, våran kära gamla"monark"... Jag måste ge heder åt journalisterna som faktiskt VÅGAR att skriva om detta. Vi lever i ett demokratiskt samhälle, och för att demokratin ska fungera så måste vi ha regler kring saker och ting. Här har vi en människa som låter oss betala hans kalas, samtidigt som han bokstavligen visar upp en människoförakt och en dunkel moral som heter duga. För hur ska man annars tolka hanses "fadäser"? Till skillnad från många andra människor så ser jag honom som en mänsklig varelse, med mänskliga brister och fel, han har faktiskt inte gjort någonting utöver det som många andra håller på med i vårt samhälle, men dom jag tycker synd om, förutom alla pengar som jag är tvungen att betala till dessa dumheter, är faktiskt hanses familj... Alltså läsa om att ens make har knullat omkring och det ganska så rejält , suttit i samma bil, där kompisarna har köpt div droger, gått på olika strippklubbar...Detta skulle kunna få vilken stabil människa som helst att bli galen av förömjukelse...Ändå måste man utåt sett visa god min le, osv...Allvarligt talat är det konstigt att många människor låter sig luras av myten om att monarkin ska vara någonting utöver det mänskliga??? Nä nu ska jag strunta i att fabulera och ta mig en välförtjänt dusch...