onsdag 1 juni 2011

Att vara en hanhundsägare...:)

Håll med om att han är vacker!!! Här är vi på Hässleholms uts, vann han i sin grupp och kom som 2:a bästa riesenhane!!!Han är fantastisk. Idag hade jag bestämt mig för att det skulle tränas på brukshundsklubben. Solo, vår riesenschnauzer är snart 12 månader och det är dags att börja så sakteligen att träna inför ev tävlingar som vi har framför oss. Men en 12 månaders hanhund, som har hormoner på topp har helt andra åsikter, vil jag lova. Jag höll på att bli tokig...idag var det liksom ingen bra dag att träna på^^. Precis som alla andra med tävlingsintresse så gör jag så privatlektioner är att föredra. Fokusering till 100%, samt effektivitet. Nu hade jag en privat lektion i onsdags, för jag har stött på ett (för mig)psykiskt hinder, nämligen framförgåendet. Hunden ska gå från början på din vä sida och vid kommandot ska den förflytta sig framför dig och gå rakt fram. Jag har tränat och tävlat detta förut men tack och lov utvecklingen går framåt och jag behövde ny "import", så då var jag och fick "draghjälp". Körde en för mig en helt ny metod och jag tyckte att det var så jäkla effektivt och bra. Så nu är det det som gäller:))) Fast en annan dag.