lördag 6 mars 2010

...fortsättningen från igår.

Nu har jag läst klart boken jag skrev om igår. Det är svårt att sammanfatta det ohyggliga men en sak är då säkert... Varför i hela friden ska JF, sitta i ett statligt fängelse det kan jag inte förstå... Jag är av uppfattningen att dödstraff inte ska finnas i någon form av civiliserat samhälle. Oavsett vad man har gjort. Det står jag fast vid, (för dom som förespråkar det är ju faktiskt inte bättre än mördare, INGEN har rätt att ta någon annans liv)men uppriktigt sagt vet jag inte vilket straff som man ska kunna ge detta sadistiska monstret... Ett vet jag med säkerhet...Han skulle få sitta i sitt egna fängelse som han konstruerade för sin dotter resterande tid av sitt liv.Kanske skulle han då börja att ana vilket omänskligt lidande han har utsatt andra för...