lördag 27 mars 2010

Lördag morgon...

Vi har ju som bekant sagt INGA hundar i sängen...Hmmm, oftast är det så men ibland måste man göra undantag eller..? Igår kväll så fick Gustaf(mopsen) komma upp i sängen och han sov så gott. Imorse kom Alex(bulldogen) på när han vaknade att han kände sig ensam. Så först lade han sina framtassar på mig och lade sitt vackra ansikte på mig för att väcka mig lite försiktigt. Jag tittade på klockan som visade den okristliga tiden på 6,30!! Nä gubben jag ska sova minst en timme till, säger jag. Vänder mig om och lägger mig tillrätta då känner jag en tyngd över mig...Jorå, "bullisen", hade inga planer på att vara själv när alla ligger i samma säng utan han, hallå han vill ju vara med. Ok då, jag, flytta på mig och hoppades på att han skulle somna, hahaha, han skulle ha upp mig till varje pris. Efter en kvart kände jag att det var lönlöst att ligga kvar så jag asar mig upp med en förnöjd från herr bulldogg. Från sängen hördes det snarkningar från maken, och Gustav, dom hade inte märkt någonting. Jag släppte ut Alex och eftersom jag ändå var vaken så tänkte jag överaska familjen med färska frallor, så jag åkte iväg och inhandlade det. När jag kom hem stod maken i hallen och såg ganska "pisst", ut.-Dom är F..¤#//&, inte kloka, utbrister han förargad.- Va, vad har hänt undrade jag??? Jo jag låg och sov och rätt vad det var så hade jag en 25kg bulldog dansandes på mitt huvud säger han, och inte nog med det, Gustaf vaknade och skulle givetvis inte vara sämre han... Sammanfattningsvis kan man säga, hundarna har ätit frukost och nu ligger dom och sover nöjda och belåtna och maken har åter lagt sig och eftersom det regnar så ska jag ta fram min bok och göra honom sällskap i sängen...Förhoppningsvis utan hundarnas sällskap!