måndag 8 mars 2010

Jäkla skit VODAFONE!

Jo så är det. tvåan har ett kontant kort på sin telefon eftersom det är lätt att telefoner kommer bort av diverse anledningar... Det är sällan att han ringer på den och det blev vi varsel om igår. Igår kväll kom tvåan på att det inte går att ringa på hans telefon. Ok åkte iväg och skulle ladda upp lite pengar på telefonen.(fast han hade ca 35kr kvar) Det visade sig att det inte gick!? Jo såhär är det. Om du inte laddar upp med mera pengar inom ett år (om du har kontantkort) så låses pengarna in och du får börja om igen på 0kr!!?? Så summan av det hela är följande: Vodafone tar sig rätten att bestämma hur mycket/lite du ska ringa per år, oavsett om du behöver det eller inte. Till saken hör det att du får ett medelande från vodafone med jämna mellanrum om att du har X-antal pengar kvar på ditt kort, så medelande funktionen fins. Men dom är inte snabba att meddela dig om att du ska fylla på annars så "fryses" pengarna inne... Alltså jag bryr mig inte om 30-40 kronor, men att någon ska bestämma över hur mitt behov att telefoni ska vara det övergår mitt förstånd. Om jag fyller på med 100 kr så ska jag ta mig sjutton också ringa för 100kr oavsett tidsperspektiv. Tänk vad mycket pengar dom små svindlarna tjänar på detta!! Jag är uppriktigt förbannad, på sådana småaktigheter!