måndag 22 mars 2010

I dag åker dumdum mössan på:(((

Idag är det en dag då jag ska sätta mig i ett hörn med en dumstrut på! Anledningen är följande,nyss hemkommen från veterinären, för Alex (Bulldoggen) haltade enormt och fast han har fått vila hela helgen så blev det inte bättre. Ringde veterinären i Göteborg, eftersom jag visste inte om det skulle krävas avancerad vård och då är blåstjärnan bra eftersom där har dom alla resurser samlade under ett och samma tak. Fick tid från det att jag ringde om 50 minuter! Att åka in till Gbg tar i vanliga fall ca 25 minuter men nu ska det byggas för kung och fosterland och morgnarna brukar det vara tjockt med trafik så har man otur tar det hela 1H eller och mer att ta sig fram. Det var det som dom hade att erbjuda oss i tidväg, så jag tog den tiden och hoppades på att trafiken flöt på. Vilket den faktiskt gjorde:) Kommer till veterinären och det skulle visa sig att Alex hade irritation längst in mellan trampdynorna!!! Visst jag blev jätteglad att det inte var något mer allvarligt men hallå...Jag är så jäkla noga med bägge hundarnas rynkor/väck, klorna och öronen tassarna, och så missar jag någonting så simpelt...' Jag kan inte ens skylla på att jag är nybörjare i hundvärlden, utan jag kan bara konstatera att jag är en IDIOT!!!