måndag 14 april 2014

Avund inom den "frivilliga" delen av militären...

Jo men den svenska kungliga avundsjukan nog finns den allt även inom den frivilliga militära verksamheten.
Alltså Solo har varit i tjänst ett par dagar, det är dagar där man faktiskt pressar hundarna, ganska hårt och det är bra, eftersom hundar är så otrolig viktig del i förvaret.
Hur viktig del kan jag skriva här och nu.

( I USA, har man just nu avslutat ett mång miljard projekt och där har man satsat på topp utrustning, kontra hundar...Föga förvånande för oss hundförare, men tydligen för andra så blev resultatet: Hunden är totalt överlägsen, även den supermordärna utrustningen som finns).

Jag kommer inte ihåg exakta siffror i den forskningen, men jag tror att allt som allt rörde det sig om 25 miljader dollar, MEN jag låter det vara osagt , siffran alltså.

Nåväl åter till det jag vill komma med, eftersom jag inte har skrivit på någor sekretess avtal så struntar jag högaktningsfullt i det och skriver det som jag är fullständigt förbannad på och oerhört stolt över.
Alltså hundar som är i tjänst pressas till det yttersta, det är kanonbra!
I ett steg av 1-3 på svårighetsgraden så var min hund den ända som klarade steg 3 och dessutom så fick han extra uppdrag, för att se hur mycket klarar han egentligen..?
Tillslut gav man upp och resultatet/ omdömmet av min älskade hund var , denna hunden har ett oerhört stark psyke, han är stabil, och enorm arbetskapacitet!!!
Nåväl hundarna pressades som sagt väldigt hårt och av 3 steg var det 2 hundar som blev utklassade redan på steg nr 1, och den sista klarade steg 3 och dessutom extra, utan påverkning.
Nåväl tyvärr så var det en av dom som ska kolla hundarna, när alla tjänstedagarna är slut, just för att se att hundarna är ok, dagen till äran var det en hundförare, som aldrig har kommit längre med sin hund än steg 1, så skulle han kolla igenom hundarna.
(OK jag måste bara skriva , när jag går till ex veterinären så har jag inte ens koppel på min hund han är så stabil och säker, på kommandåt "tänder" så vet han att det är tandvisitation, och han låter människor kolla i käften på honom, detta har han kunnat sedan han var en valp, och aldrig haft problem med)Men nu var det en utvisation och tyvärr var det en fullkomlig jävla as som gjorde detta som dessutom har en hund som klarade bara steg 1, innan den fick bryta övningen.
Detta jäkla aset visste precis hur man skulle göra, för att sabba. Han går fram till min hund suger tag i halsbandet på honom(utan att ta kontakt med hunden, alltså ett övergrepp på hunden) samtidigt som han vrider om halsbandet, och kräver att min hund ska öppna käften, vilket han inte gör, givetvis sedan går han igenom min hund på ett väldigt elakt sätt och klämmer till på ryggen , och då brast det för Solo , han vänder sig om och morrar åt honom, DÅ äntligen reagerar min make och säger detta är inte ok stå kvar så ska jag fixa detta. (jag kan bara skriva att många hundar med svagare psyke hade klippt där, men min hund morrade bara)
Han tar min älskade hund går runt med honom och sedan går han fram sätter hunden framför aset som ska testa hunden och ger kommandot "tänder" varav min älskade hund visar givetvis tänderna, men då var aset i frågan inte ens intresserad av att titta utan meddela maken att han var tvungen att anteckna att hunden hade morrat åt honom.
Varav maken svarade- gör du så.

Jag kan bara säga, jag hade blivit förbannad om Solomannen INTE hade morrat åt honom och hade JAG varit på plats så , jag lovar och svär, aset hade fått göra 2 st Rapporteringar, 1 hade varit att hunden hade morrat, och den andra hade varit att hundägaren hade gett vederbörande en rak höger!

Jag var så upprörd och arg, så jag ville pensionera Solomanen direkt från tjänsten, så kan dom gå där med halvtaskiga hundar, men jag fick ett löfte från make att vederbörande ALDRIG någonsin får titta åt min älskade hund.
Men detta känns inte ok, alltså jag har ingen som helst glorifiering av min hund jag är mycket medveten om hanses styrkor och svagheter, det är därför vi har kommit dit vi är, MEN att man pga av ren avund sabbar för en bara för att man inte kommer i närheten av samma resultat, tyder på en ren skär avund, och en oerhörd skör personlighet, och sådana människor ska inte ha med min hund att göra. Så avslutningsvis på detta långa inlägg säger jag bara.
Ett mega eloge till min älskade hund och att jag kan lita på dig, du tar fanken inte vilken skit som helst, och jag är oerhörd stolt över dig, du morrade men du gjorde inget mer...det hade jag gjort det lovar jag dig.