tisdag 1 april 2014

Jamen se på fanken.....

Jag fyllde ju som bekant nyligen den beaktningsvärda ålder 50, och senaste dagarna (ca 1 v)har jag haft konstigt svullnad runt ögonen, alltså som om jag har festat loss riktigt ordentligt vilke jag aldrig har gjort vare sig i ungdomens glada dagar (eller kanske någon gång men det är ytterst sällan), och absolut inte nu på ålderdomens höst. Sedan noterade jag att jag har en konstig huvudvärk, (som jag är annars väl förskonad av), så i morse så slog det mig som en blixt från klar himmel,- undra om det är pollenallergi? Jamen fast vi är så tidigt i år så har vi ju träd som spricker upp osv...
Ta och rotar runt lite i medicinskåpet och tar allergispray, och se på fanken jag började inom en kort tid se ut som en människa igen de som jag trodde var "ålders svullnad" gick ner och ja det var någon form av allergi.
Så nu har jag varit på apoteket och inhandlat lite allergi mediciner, så är man på banan igen.
Noomi löper och jag har fullt upp men det går hyfsat bra ännu så länge, men fram emot helgen så är det bara att hålla isär dom.
Har börjat lite smått jag har dom inte i samma bil, det är väl häftigt för Solo tycker jag.
Jag måste säga att jag fattar inte hur folk hinner med 5-6 brukshundar samtidigt, alltså i morse så var det ut på morgon promenad med alla 3, därefter åkte jag iväg och körde igenom lydnadsdelen på Noomi, samt att körde på ronderingarna, sedan var det raka vägen hem och tog ut Solo på fysträning, sedan hem och dansa runt med damsugaren, och snart ska jag iväg och lägga spår.
Det går i ett men först ska jag vila, för det behöver min sargade kropp helt klart.
Jo men igår fick jag min efterlängtade tävlings licens för IPO, det är kul, nu börjar det att bli lite allvar.