fredag 11 april 2014

Lite av varje....

Tiden bara rinner iväg förra helgen gick i hunden tecken (väldigt ovanlig här hemma), då var Vit Glisnik i Sverige och tränade med oss. Herre min skapare vad man lär sig av honom.
eftersom jag översatte för 15 st ekipage så lär jag mig så oerhört mycke om just vare ekipage.
Vit är snuskig duktig på att läsa den enskilda individen och med små korrigeringar utan att hunden får obehag så justerar han in , wow så jäkla grymt imponerande att se. Jag hade önskat att många av figuranter som vi har i Sverige skulle gå kurs hos honom, han är bara grym och det är ju inte för intet han räknas som bland topparna i världen.
I skrivandes stund så har jag ena hunden i tjänst hos hemvärnet, och han ska vara där ett par dygn.
Det var så otroligt mäktigt igår åkte jag iväg för att träna med Noomi och påvägen hem från träningen så möttes jag av en karavan av militära fordon och känslan att veta , någonstan i dessa fordon sitter Solo fullständigt laddad och bara vill arbeta, det var så jäkla mäktigt / stort att jag hade gåshud var tvungen att stanna bilen, det var STORT, att min älskade hund är med i att förvara Sverige som nation!
Snart bär det av till Skånelandet igen och knega på för kung och fosterland. Nu är slutstädningen beställd och andra praktiska detaljer börjar att knytas ihop.
nästa helg har jag ett påskläger i skyddets tecken (givetvis) och det ser jag fram emot, då ska jag träna för den ABSOLUT utan tvekan, den BÄSTE som finns i Sverige Jörgen Lindholm, vilken figgurant!!! Oerhörd respekt för hanses kunnande och hans sätt att "lyfta upp/stärka hunden.
Solos bebbar är helt makalösa, vilket gäng, det ska bli så kul att få följa dom, efter påskhelgen ska jag åka upp till Gävle för att få vara med dom och iakta dessa underverk det ser jag verkligen fram emot och träffa några vänner och arbeta lite med dom och deras hundar, åh vad jag ser fram emot detta.
Idag har jag anmält både maken och mig till Ystad BK , lite kul det är första gången på alla år inom hunderiet som jag lämnar Alingsås BK, och kommer därmed att tävla för en annan klubb.
Ja livet är föränderligt och tur är väl det, det är ju genom förändringar vi utvecklas / växer som människor. En sak är då säker på min yttersta dag så kan jag bara blicka tillbaka på mitt liv och säga bara wow! I JUST DID IT! Det är en häftig känsla.