måndag 10 mars 2014

Bland dom bästa är hundmänniskor....

Kom tänka min kompis blogg där hon har gått igenom en sorglig jobbig period men hennes beslut gör att denna kvinnan stiger upp mot stjärnorna, hade alla tänkt som hon hade vi idags datum kunnat eliminera många sjukdomar på våra älskade fyrbenta vänner.'I sin blogg skriver hon , det finns många som pratar illa om hundmänniskor osv, och det finns det fog för men dom flesta är helt underbara stöttande människor...
Jag bara måste säga att jag håller med till 100% bland dom finaste människor jag har träffat är det mestadels just hundmänniskor. Att det sedan finns knasbollar, avundsjuka människor, jovisst finns det de MEN dom allra flesta är helt underbara och många av dom har blivit mina vänner...
Så jag kan nog sammanfatta det så här, bland dom bästa människor som finns är en större del hundmänniskor!
Som om det inte räckte så fick jag nu besked om att jag kommer med på ett sommarläger där flertalet av WM ekipage och tjeckiska mästare inom IPO kommer att vara med.
Snacka om att jag är priviligerad som har sådana kontakter, för jag VET att just detta lägret är fullbokat direkt och det är svårt att få träna med dom. Som liksom grädde på moset så är det enbart Riesenschnauzrar som lägret är till för...
Jag kan nog säga att jag svävar på moln ska bli så vansinnigt kul, träffa nya människor knyta mera internationella kontakter och framförallt vara med och träna dom är verkligen superduktiga!