söndag 9 mars 2014

Då var det dags....

Nu ska jag för första gången byta klubb och inte vara med i ABHK, pga av stundande flytt.
Mitt medlemskap går ut och jag tänker verkligen inte förnya det på 3 månader.
Känns vemodigt måste jag säga kommer att sakna många gamla hederliga människor där, men samtidigt så kan jag bara säga att jag är glad för denna klubben med sina nymodigheter som går käpprakt åt helvete kommer att tappa ytterligare ekipage, helt klart.
Alltså maken till dumhet som denna klubben håller på med blir man mållös av.
SBK överhuvudtaget har problem med allt som dom tar in som instruktörer. Det finns människor som går ena kursen efter den andra svänger sig med fina ord, men att klara av att se vad dom har i koppel finns inte på denna världskarta.
Jag tänker på tider då vi var 9 st elitekipage, vi tränade hade kul, samhörigheten var stor, ALLA var på plan och tränade vid en ex budföring så steg man helt enkelt åt sidan, och då pratar jag om tider då vi hade riktigt BRA hundar med , driv/krut i .
Ibland var vi så många på platsliggning med hundarna att vi var upp mot 20 st. Då hade vi inte alls så mycket problem med platsläggandet som man ser idag, hundarna var helt enkelt lärda att ligga "that`s it!
Hur i helskotta kunde vi träna och få upp så många bra ekipage ???
I dags datum så är det så att så fort en bra hund kommer så vet, 50% av instruktörerna inte hur man ska handskas med dom.
Själv tränar jag med i Ortsgruppen i vårgårda där är det underbara människor roliga hundar och inget jäkla 15 minuters trams, då man ska ha planen för sig själv, innan nästa ekipage går in. (givetvis är det annat då man träna skydd, då är man själv på plan) men vanlig lydnad håller man inte på med sådant fjolleri.
Alltså är människor så inkompetenta att dom inte kan träna hund under störande former???
Nu pratar jag enbart om brukset.
Nä så nu ska jag byta klubb, det jag har sett av klubben är det helt i min smak, kanon fina planer, 2 st kurser, självträningsgrupper och dessutom IPO längst bort, under samma kväll !!!Det kallar jag klass och kvalitè!