måndag 17 mars 2014

Det brinner i håret...

Jo men jag glömde berätta om höjdpunkten på min födelsdag.
Alltså mamma och pappa hade hyrt ett privat rum på en restaurang för oss, jättemysigt och det var mycket levande ljus både på borden och väggarna...
Efter att vi fått maten till oss osv så erbjöd sig den snälla servitrisen att hon kunde fotografera oss...
Jorå, hon ställde sig jämte mig huvudet på väggen och så ser jag hur det börjar spraka omkring henne och håret fattade eld, hon hade kommit för nära stearinljuset som var bakom henne, jag hann slänga mig fram puttade ut henne och skulle ta mitt vattenglas som var på bordet och hälla över henne , men så slocknade det.
Syrran som satt längst bort satt och tittade på henne och tänkte, MEN vilken gullig servitris som vill hylla min syster med tomtebloss i håret, hahahah