tisdag 25 mars 2014

Natten mellan lör/söndag....

Natten mellan lördag och söndag blev jag väckt av att telefonen ringde, det var uppfödaren Å,som har tiken som Solo har parat, grattis nu har den första killen sett dagens/nattens ljus en liten kille som vägde 400gr. Vi pratade och vi kom överens om att hon skulle fortsätta att ringa, vid varje valpning. Vid valp 3 så pratade vi och rätt vad det var så säger Å - jisses NU kommer det en till, så då fick jag vara med i telefonen, det var STORT!!!!
sedan fortsatte det fram till kl 06:30 då var det 2 killar och 5 tjejer alla vägde runt 500gr förutom den förste, men han hade redan ätit på sig.
Jag skulle sova en stund till och sedan skulle jag bege mig till klubben för att träna kl var ca 10:15 och jag tänkte jag bara måste ringa och höra hur de går och vi pratar och rätt vad det är så utbrister Å -jisses det kommer en till och det var den sista tjejen som vägde 5800gr , så jag hade glädjen att få vara med via telefonen på 2 av Solomannens underverk och deras ankomst till denna värld.
Mamman till valparna är någonting utöver det vanliga samma psyke som Solo hon är bara så duktig, så nu sitter jag och bara tittar och njuter av filmsnuttarna av dessa fantastiska valpar, dom är så fina blanka i pälsen dom är jämntjocka allihopa och redan nu när tiken lägger sig i valplådan så lägger hon sig en bit bort och alla ålar sig till tiken för att få di, helt fantastiskt. Vilken kull detta lär bli.