tisdag 17 december 2013

Det här med att slänga grejor.....

Jag har hittat en sida hos mig som jag är mindre stolt över...jag håller på att bli en samlare, eller jag har svårt att slänga saker, helt klart.
Jag är absolut ingen "prylnisse", tvärt om men det jag köper brukar vara kvalité på och då räknar jag kallt med att behålla det lääääänge.
Idag är ett praktexempel på hur det kan vara. Jag är ganska hysterisk på sängkläder, jo alltså jag har anv samma märke på sängkläder dom senaste 20 åren och kan inte tänka mig någonting annat, nu såg jag att dom hade börjat att ge sig och samtidigt såg jag att den enda affären i stan som säljer detta speciella märket hade 25% rea, så då åkte maken och jag iväg och köpte 2 set.
På väg hem i bilen så säger jag, men ag vill ju inte slänga dom gamla, maken suckar uppgivet, men säger inget....
Sedan kom jag på en smart grej, -vi kan ju ha dom i husvagnen.....kanon då har vi det även där.
Jo men det tyckte maken var bra idè...
Men jisses hur ska det gå när vi flyttar och vi ska göra oss av med massor???
Men jag får se det som en lärdom , -hålla kvar och lära mig att släppa.
Det kommer att bli spännande helt klart! Man lär sig någonting nytt hela tiden

//Från samlaren Monika