lördag 14 december 2013

Idag var det en häktisk dag....

Idag var det en hysterisk hektisk dag, dagen till ära så skulle maken åka till Engelsson i Falkenberg för dom hade speciella kängor som han ville ha...kl 14 skulle vi vara åter i Göteborg för min syster bjöd på middag innan mor och far skulle sätta sig på planet och återvända till dom sydligare delarna av Europa....
In i bilen ner till Fbg sedan direkt till Göteborg och mitt nöt kom på den käcka idèn om att jag skulle passa på att inhandla mig ett par byxor som jag har sett ut på naturkompaniet...
Kom tillbaka till Göteborg kl 13:30 maken körde in till centrum, herregud "big mistake", hur i hela friden kan människor bosätta sig i denna smutsiga jäktiga staden är mig en gåta...

Nåväl in på naturkompaniet (maken släppte av mig vid grönsakstorget eftersom det inte gick att uppbåda en parkering, och jag skulle ringa honom när jag stod på den platsen som han släppte av mig på för han skulle cirkulera medans han väntade) där hade dom inte min strl ...ok, stack iväg till naturkompaniet nr 2 som ligger runt hörnet, vild i blicken och håret på ändan så slet jag till mig ett par byxor köpte dom och ut med en raket fart.
Sedan iväg på middag.
Mycket god stämningsfull middag och med vemod det är sista året vi kan medverka så fritt, nästa jul är vi i södra delarna av landet och då kan man inte bara komma som vi har gjort, det kändes i hjärtat.

Ta ex igår kväll så hade min syster och svåger den årliga glöggkvällen och då mötte jag många gamla kära människor som jag inte har sett på flera herrans år, vilken glädje det var.
När vi växte upp så var det ett gigantiskt stort gäng som mina föräldrar umgicks med i vått och torrt deras barn och vi växte upp under samma era och oavsett om vi inte umgås så är det enorm styrka vi ha i varandra, vi har en historia ihop, och jag tror nog det är unikt i dagens datum, det är i alla fall någonting som jag vädersätter enormt.
Så nu när jag skriver dessa rader känner jag sådan kärlek ödmjukhet över alla fina människor som jag har runt mig både på avstånd och i närhet.
Jag har en rikedom som få människor har och som jag vädersätter mer än någonting annat.