måndag 7 september 2009

Dina/mina/våra mirakeltraser....

I våran familj har vi hur många mirakeltrasor som helst...Ja ni vet sådana som man städar/moppar med. Följande konversation utspelade sig igår... -Älskling, hur många mirakeltraser har DU egentligen???Jag tycker jag ser dom överallt. Vaf...menade han med MINA mirakeltrasor???Nä, nu gäller det att få honom att inse sin begränsning,(håva in älsklingen in i mina nätstrumpor)... -Vaddå, mina???Åh då måste jag fråga dig bor du inte här?? Varav maken tittade oförstående på mig och svarade. -Självklart bor jag här men jag har då ALDRIG köpt en mirakeltrasa. Nähä, tänker jag. Kan det kanske beror på en sådan enkel anledning som att jag köper allt förutom elektronik.. ????-Fast här måste jag lägga in en protest, alltså jag tycker att exempelvis tv-apparaten är ju vår, fast det är ju du som har kommit hem med den... -Självklart är den vår...men försök inte. jag vet vad du fiskar efter, och mirakeltrasorna är DINA.... Summasummarium är följande: Allt i hemmet är gemensamt utom städarteraljerna...Say no more!!!!