tisdag 22 september 2009

Lite blandat:))

I helgen var i Skåne, och tanken från början var att vi skulle ta vägen förbi ULLARED...hehehe Som bekant var det så jäkla skönt att vi beslöt oss för att stanna istället för att åka till Ullared på vägen tillbaka. Tanken var att jag själv skulle dra iväg på tisdag(idag), men jag är nog en Ullared narkoman jag fullständigt hat/älskar stället. Denna gången skulle jag ha tag i hundartiklar samt lite husgemål. Måndag eftermiddag och i min enfald så trodde jag att jag skulle vara där själv, nästan...Herre du milde, vad folk!!!Jag var riiiktigt glad att maken inte var med!:)) Eftersom jag är otåligheten själv så åkte jag redan igår:))Fick tag i kanon saker till hundarna, riktiga kastruller,Hackman, (maken tyckte att våra teflonkastruller såg ganska sunkiga ut och det får jag väl hålla med), men nu köpte jag enbart Hackman, och dom ska ju hålla livet ut...Till ett mycket bra pris!:)) Sedan löpte jag amok, dom har börjat med julsaker:))Fast maken tycker att vi har jul saker till "förbannelse" så köpte jag en liiiten ljustake, till hans stora "glädje"hihihi.. Väl hemma var det bara att packa upp eländet!!! Bästa fyndet??? 1- hundbädden, här hemma kostar den 800kr, där gav jag 175!! 2-kastrullerna dom gav jag 1/3 del av vad dom annars kostar, så jag var verkligen nöjd 3-moppp sätt, här kostar det 175, där kostar det 57,50.. Fasicken jag har ju sparat pengar hur kommer det sig att min plånbok var 2800kr tunnare??? I dag har jag pratat med cyberdrottningen i 1,5 timme:))Jag har låtit henne "svalka" av sig sina heta känslor, syrran hade varnat mig om att modern var ute efter min skalp minst:)) Jag hade ingen aning om att modern läser min blogg så ingående, så det hon har missat, har hon läst ikapp sig...hihihi.. Nåväl både modern och fadern har det skönt i värmen, igår hade dom badat och det var uppskattningsvis 25-grader i vattnet, usch och fyyy, (säkert massor av bakteriier osv), nänänä avis moi???