fredag 11 september 2009

Rödstrumpan inom mig....

Alla människor består av olika delpersonligheter( får ej misstolkas som scitzofreni), utan om jag ska beskriva det snabbast så tänk er följande: En kanon lugn person, som aldrig brusar upp osv...när denna personen sätter sig i en bil bakom ratten så förvandlas denne till en HULK...Är ni med??Samma person ,men en annan situation och en annan del kommer fram.... En av mina delpersonligheter är en underbar härlig rödstrumpa...Om jag inte håller en pejling på den delen så kan den verkligen ställa till en mass, till min älskade makes stora glädje. I morse disskuterade vi manligt/kvinligt...hur man löser problem... -Ja, säga vad man vill men vi kvinnor har aldrig startat något krig. Vi är lite för intelligenta för det, vi är så utvecklade att vi pratar och pratar samtidigt som vi löser problemen. -Driver du med mig???-Herregud det är enbart kvinnor som startar krig!! -Nänänä min vän, det där får du nog utveckla vidare. Vi är såpass civiliserade att vi kan stå över sådant primitivt barbari... -Ja prata det kan ni det skall gudarna veta, herregud varför tror du att männen går ut i krig??Dom är så desperata efter att få vila öronen att dom krigar... Alltså här kommer min rödstrumpa fram som ett jehu... -Ja det får jag säga att skulle jag hamna i en skyttegrav så skulle jag verkligen vilja ha en kvinna med mig, för skulle jag bli skjuten , så vet jag att kvinnans överlägsna simultanförmåga, skulle bandagera mig så jag inte skulle förblöda, SAMTIDIGT som hon skulle hålla fienden på avstånd, däremot skulle jag ha en man jämte mig så skulle det vara två allternativ, 1, mannen skulle hålla fienden på avstånd, och jag skulle förblöda, 2 mannen skulle ta hand om mig men fienden skulle skjuta oss, av dessa två allternativ så skulle resultatet vara samma.... -Ja jag håller med dig skulle jag hamna i en skyttegrav så skulle jag också vilja ha en man vid min sida, en kvinna skulle tjata så in i helskotta, så att i ren desperation skulle jag resa mig upp för att ta mig därifrån... Det var väl kanske inte så jag hade lagt upp retoriken:))Så är det när rödstrumpan kommer fram, det blir liksom mycket känslor i svallning....