lördag 29 maj 2010

Drömmar,drömmar.

Kommer ni ihåg när ni väntade ert första barn? Man gick där och hade illusioner/drömmar om hur det skulle vara. Romantiska middagar bestående av levande ljus soft musik som spelade i bakgrunden, äppelkindade leende barn osv..:)^^. Verkligheten blev ju en aning annorlunda eller hur?:) Nåväl igår firade vi vår bröllopsdag. Precis som i ovanstående exempel hade jag målat upp god romantisk middag, levande ljus skinande hem osv... Verkligheten blev: Dagen till äran hade jag fått min måndsbesök (kvinnligt fenomen), och ni som följer min blog vet också att jag har det besvärligt eller urjävligt är väl mera exakt beskrivning. Nåväl lite piller ska nog roda bot på detta tänker jag och ta mig smärtlindring, åker iväg och handla ingredienser till kvällens festmåltid som jag vid detta laget hade reducerat från en tre rätters supè till bara en huvudrätt, men det ska jag nog ro i hamn tänkte jag optimistiskt samtidigt som svettpärlor började att tränga fram och ett sjuhelsickes illamående började att göra sin stormande entré och min kroppshållning började mer och mer intaga en neandertalares, i form av en allt mera böjd rygg. Väl hemma konstaterade jag att nu går det inte längre, och så gick jag och lade mig.När maken kom hem såg han i vilket misserabelt skick jag var i och trots att jag försökte hålla en ganska så god min och försökte att övertala honom om att vi skulle gå ut och äta, men när han kom med förslaget om att vi skulle beställa hem maten var jag verkligen inte svår övertalad precis:) Efter maten var det bara att intaga horisontalt läge igen... Ibland är våra drömmar och verklighet en aning olika..:)