söndag 16 maj 2010

Rapport från utställningsvärlden.

Så bar det iväg igår på den stora utställningen, nämligen bulldoggs specialen. Vädergudarna var på sitt allra sämsta humör och bjöd oss på hällregn. Som gammal bruksmänniska är jag väl ganska sval på det här med utställningar, det ska villigt erkännas. Så i ren skär protest vägrade jag att klä mig som det bör i utställnings sammanhang, utan jag tog helt solo på mig regnkläder:) Det var till och med en som kommenterade min klädsel, genom att säga-jo det nästan syns på dig att du kommer från bruks sidan, hahaha. Jaja, men jag var torr till skillnad från många andra:). Det var så roligt att se så många bulldoggar, och handen på hjärtat vissa var så jag till och med reagerade på(dom var lika höga som en mops och breda som in i hoppsan), det är inte ok tycker jag. En hund SKA kunna röra sig enligt mitt tycke. (Bör tillägga att jag inte är allvetare utan det är bara min högst personliga åsikt). Till saken hör det att jag har ALDRIG någonsin tränat Alex på att ställa sig, så handen på hjärtat, det var en katastrofal uppvisning vi visade. Fast det gick ju kanonbra ändå. Alex fick första pris, sedan gick vi vidare och där placerade han sig som reserv!!! Jag var så nöjd, det som vi fick svidande kritik på var att hans vänstra öra är inte fint, som domaren skrev, det tar ner hela intrycket, men sedan var det bara positivt Tyvärr blir det inga bilder för sim kortet i kameran hade pajat!!!Grrrrr, så tråkigt, för det hade varit kul att få visa er. Väl hemma var det ställa mig i en het dusch för att försöka tina upp något.Men jag var nöjd med dagen!