måndag 10 maj 2010

...forts på åldersnojja, eller????

Jo sist skrev jag om att jag skulle färga håret eftersom mina "naturliga" silverfärgade slingor hade en tendens till att bli en aning dominerande... Ok , då bar det iväg till affären för att inhandla lite färg. Väl där blev jag bestört,det är ju som bekant några år sedan jag blaskade med hårfärg, och under dessa åren har det uppkommit en hel uppsjö av diverse färger, aaaagh. Så där stod jag och försökte lista ut vilken färg och märke man skulle välja. Under tiden så passerade massor av människor och jag började studera deras hårfär( på kvinnorna), och så började jag att dividera med mig själv, men såhär vill jag INTE se ut, näää inte så där heller, och absoluuuut inte så där.. Efter en stund kom jag på mig själv när jag hade ratat alla dess möjliga och omöjliga färger att jag egentligen vill ha min egna färg fast med mindre grått i...Same Same But Different:))) Så jag åkte hem i ogjort arbete. Men under tiden så hade min "åldersnojja" smittat av sig , för på eftermiddagen så var vi och inhandlade oss...En MC!!!!!! Jo en fantastiskt härlig glidarhoj, och jisses vad kul det är att åka igen:))) I Min ungdom var jag spätta i 4 år, men det var ca 25 år sedan. Maken var knutte i många år. Så när maken kom hem för ett tag sedan och berättade att han hade fått "återfall", så kände jag först, typ "jaha", köp en mc, men jag var väl väldigt tveksam till om jag överhuvud taget skulle tycka det var så skoj, men det räckte att jag satte mig bak så var det någonting inom mig som vaknade till liv igen, någonting som hade legat i dvala i många många år:) Det är såååååååååå jäkla kul:)))