söndag 23 maj 2010

En husvagn bland Svenska försvarsmakten.

I fredags bar det äntligen iväg till Skåne. Vi konstaterade att inte något år har vi varit så sena som just i år med att åka ner.Orsaken är ju flera men vädet har inte varit på vår sida det har varit ovanligt kallt och sedan har det regnat och det ena med det andra, men NU så... Eftersom våran semester börjar att närma sig med stormsteg så bestämde vi oss att det var ingen åtevändo (måste kolla så att vagnen är i topp att allt fungerar som det ska. Maken har ju kopplat in ström så när vi frikampar så har vi ström. Sedan har vi investerat i en back camera som är värd guld.Fungerar som en backspegel fast du ser exakt vad som sker bakom husvagnen. Kanon. Väl framme i skåne kl 23, fredags kvällen så skulle vi ställa upp husvagnen där vi brukar stå. Det var becksvart och när maken backade in husvagnen så såg jag i back kameran att det var massor av ljus (fordon) på gärdet bakomm oss. Konstigt tyckte jag ,men men... På lördag morgon vaknade jag i en okristlig tid ca 05.00 av att marken skakde under oss och bredvid vagnen så var det ett muller utan dess like. Jag flyger upp i en halvsittandes ställning och tittar ut genom fönstret och få se en jäkla militär TANKS jämte oss:) Eftersom Det är ett militärt område som är öppet för promenade i vanliga fall, men nu var det avstängt för militära övningar. Det var ett helt samhälle dom hade satt upp och mitt i smeten står vi och campar:)) I ett svagt ögonblick funderade jag på om vi var med i dolda cameran eller något liknande, jag trodde inte det var sant. Tyvärr fick jag inte fotografera för min make...(han lever i den villfarelsen att vi skulle bli uppställda mot husvagnen och bli arkubiserade MINST. Nere i skåne var det ganska svalt och mycket disigt och eftersom det var dessutom avstäng så då besköt vi oss för att dra oss hemåt. Väl hemma var det riiiiktigt varmt och skönt.