söndag 31 juli 2011

Ett dygn tog resan...

Mina föräldrar startade från lägenheten i Prag, (där dom vistades senaste 3-4 v) dessförinnan har dom varit o soligare delar av Europa sedan Dec.
Resan från lägenheten i Prag tar vanligtvis med köer runt Berlin och taskig båtavgång ca, 14 timmar.
Denna gången tog det 24 timmar från Prag till Göteborg!!!!!
Vi syskonen har varit oroliga eftersom våra föräldrar har passerat 20 års åldern då man orkade hur mycket som helst^^, med råge.
Så nu har jag bestämt att nästa år när dom kommer så får en av oss syskon, ta flyget ner till Södra delen av Europa (där dom mestadels bor), för att bila med dom upp, så pappa får avbyte, (eftersom mamma inte får köra för pappsen^^:).

Så min uppgift i eftermiddag när vi samlas för en familje middag blir att tala om detta för mina föräldrar, (det har min ärade lillasyster bestämt)
Gissar att min popularitet kommer att vara enorm (NOT)...

På tal om båt avgång...Skulle kolla vad rederierna tar för bil och husvagn över till DK. Jag var lite sugen på en minisemester till skagen...Vet ni vad dom jävla parasiterna tar???4000 kr för överfart med bil och husvagn!!!
Detta är Kriminellt, det är ju en enkelbiljett till Syd Afrika!!!
Toppen, isolera lillputtelandet Sverige från övriga Europa. Så vi blir ännu mera utanför än vad vi redan är!