söndag 24 juli 2011

Svensk bristande journalistik.....

Alltså dom flesta vuxna människor VET numera om att hjärnans logiska del är det sista som utvecklas, och det är ganska så sent, närmare bestämt runt 25 års ålder. Detta i sin tur innebär att innan dess så blir det inte alltid riktigt bra, med beslut handlingar osv...

Jag tänker på en artikel som har florerat runt i dagspressen i helgen. Det handlar om en ung kille som körde mc i en hastighet runt 250 km/H, med en PASSAGERARE,(bara det säger en del om mognaden), givetvis ville polisen få stopp på denna vansinnes färden, och det hela slutade med att föraren tappade kontroll på fordonet och omkom.
Dennes flickvän klarade sig mirakulöst nog och befinner sig på sjukhuset, men här blev jag inte bara förvånad utan betänksam hur vissa babianhjärnor till journalister få till det och framförallt att dom får trycka vilken skit som helst....

Jag syftar på "tösens" uttalande - POLISEN HETSADE OSS?????? Jag vet inte hur man kan få till det men en sak VET jag ganska bestämt och det är- Hade dom STANNAT, som polisen ville att dom skulle göra, så hade detta tragiska aldrig hänt. Men skylla på polisen när dessa gör sitt jobb...????