torsdag 28 juli 2011

tidigt i morse....

Tidigt i morse så åkte jag och lämnade av maken för han skulle åka iväg på en årlig säkerhetskurs i Norge (för skärmflyg).
Själv har jag inte gjort många knop under denna dagen, det är 30 grader och kvalmigt, luften bara står och darrar...
Men jag har inhandlat kräftor, som jag ska kalasa på, lagt lite skumpa i kylen som jag ska släcka törsten med...

Jag ska måla insidan av ytterdörren, eftersom vår älskade stora hund har lärt sig att öppna dörren och med henses stora tassar har det blivit skrapmärken så det ska åtgärdas...

Sedan tyckte jag så jäkla synd om mig själv för att maken åker till vackra Norge, medans jag går här hemma och sliter ont, så jag åkte och trösthandlade, hehehe. Det blev en göööööööörsnygg/praktisk ryggsäck som jag ska ha i skogen när vi kör rapport, det är en med inbyggd pall, den var helt överkomligt i pris 600kr och då har den vattentätt membran osv...sedan kom jag på,hur min älskade äkta hälft är, han skulle bara sno den^^:)), ok så jag köpte en likadan till honom,(fast i mocka) som han ska få i present på söndag när han kommer hem...Men så kom jag på att hallåååååååå, då har jag egentligen inte köpt MIG en present, eftersom jag köpte saker till vår hunds utbildning...
Så jag slog till och köpte mig en gööööör snygg Pinwoodjacka:))TJOHO...eller rättare sagt oj vad det svider i plånboken:)))