söndag 3 juli 2011

Lite utställnings snack...

Idag var vi på utställning och vi fick det "näst bästa betyget" man kan få. Men jag är ganska nöjd ändå. Betyget börjar med "Elegant Dog", och jag kan bara hålla med:) Döm själve, men han är verkligen elegant. Det märker jag om inte annat på människor som kom fram till oss hela tiden och talade om vilken vacker hund vi hade. Nu på kvällen var jag på brukshunds klubben och Solo var verkligen KANON!!!Men mot slutet inträffade en incident som gjorde att jag trodde knät gick åt fanders. På banan jämte var det en annan hund som tränade och den tyckte att vi verkade ha så jäkla kul så den bara drog mot oss i 100 knyck... Solo, är ju absolut inte sen utan tvärt om "Ferrarin" inom honom startade med 100%, och han drog mot hunden. Nu är Solo inlärt att vända i "nödlägen", men man måste komma ihåg att han är BARA 12 månader och en hanhund,men jag lät honom dra och i sista minuten innan han nådde staketet ropade jag kommandot- HELT OM. Solo vände i luften och då vet han att hanses älskade boll väntar på honom. Så han sätter fart allt vad han orkar mot mig, jag missbedömer farten och ska kasta iväg bollen, men då var han redan framme och rusar rakt in i mitt ben medhuvudet före. Solo väger 40 kg, bara muskler, ett riesehuvud är som en säck cement... Det gjorde så jäkla ont att jag bokstavligen höll på att tuppa av:) Samtidigt var jag så jäkla glad att han kom så klockrent, men jag fick sätta mig ner och när jag drog upp byxbenet var det redan en rejäl blodutgjutelse:-((. Men jag kunde halta bort till bilen, och köra hem... Visst är man knasig??Hunden gör mig halvt invalid och jag är så stolt över honom...Han är BÄST!!!!