lördag 30 juli 2011

Schack/Matt...:))^^

Maken är som bekant i vackra Norge och flyger...Det finns många saker jag uppskattar i vårt äktenskap, men en av dessa är att oavsett så ringer han hem på kvällen, skulle han inte få tag i mig (eftersom jag sällan har mobilen med mig)har jag ett sms väntandes.
Nåväl igår kväll var inget undantag, han ringde och vi pratades vid om hur dagen hade varit för oss, och så berättade maken att nu skulle det grillas och det ska drickas vin...(kan ni fatta det???UTAN mig!!:)

Ok jag var väl inte så torrlagt jag hade precis ätit kräftor som ja hade inhandlat och öppnat en härlig bubblan flaska champagne:)))
Detta visste inte maken och så skulle han läska mig för han säger, -har precis hällt upp ett glas rött, jag hör hur han tar en klunk och säger mmmmmmmmmmmmmm...
Jag var inte sen med att kontra, -Skål älskling, själv sitter jag här med kall champagne:))
Varav maken tystnade och utbrister- MEN Hallååååååååååååååå, dricker du champagne....

Är det detta som kallas för Schack/Matt??:))))Ha en riktig härlig dag allesammans