onsdag 6 juli 2011

Nu suger det i tävlingstarmen...

Som bekant har jag förr tävlat på Elit nivå i hundvärlden...jag vet att för många människor så Kallar dom det för ("cirkuskonster"för det mesta handlar det om människor som aldrig har tävlat eller klarat lydnadsklass 1 och inte mer), och det får stå för dessa människor, för mig är det ett bevis på att hunden och jag sammarbetar vi är ett teamwork, vi får en credit på att vi som teamwork kan faktiskt skapa en grej ihop.

För mig är det prio nr 1/först och främst att hunden fungerar hemma och i samhället i övrigt, men sedan är det ett stort plus i kanten om vi kan dessutom gå ut och konkurera i vårt sammarbete, med andra likasinnade människor...

Idag var jag på brukshundsklubben och tränade, och jag är så jäkla stolt och glad över min 12 månaders han hund... vad han är duktig. Åh vad jag är sugen på att tävla igen, men jag väntar eftersom han är i den värsta tonårsperiod...men fortsätter han såhär så är han verkligen en lovande elithund!!!!