måndag 18 juli 2011

Nelson Mandela 93 år...

Idag fyller en man som jag hyser stor respekt för 93 hela år. Jag pratar om Mr Nelson Mandela...
Vilket fantastiskt liv denna mannen har levt.Den natten Mr Mandela blev fri så arbetade jag på mitt dåvarande jobb på sjukhuset. Så vi fick det glädjande beskedet när det blev känt:))
Bloggen har krånglat lite med att jag inte kan ladda upp fotografier men jag ska försöka att ladda upp fotot som jag tog på Mr Mandelas isoleringscell som han bodde i under sina första 18 år på Robbie Irland utanför Cape Town....

På kort nr 2 sitter 2-an utanför fönstret till cellen där Mr Mandela, satt inlåst.
Just på denna gården så spelade fångarna boll med andra medfångar, bollen innehöll meddelande till varandra, eftersom dom inte fick prata med varandra. Jag kan lova er att solens strålar var hemska där...Det var också just på denna gården Mr Mandela, förstörde sina tårkanaler i ögonen av ljuset...Har man varit där kan man lätt förstå det.