torsdag 22 april 2010

Det här med Fb...

Jag måste bara bekänna att jag blir så förvånad över hur vissa människor använder Fb...För att spionera på andra!!!! Hua säger jag bara. Detta råkade jag ut för. Två av mina "fb-vänner",tro det eller ej, hade gjort så att dom kunde ta del av det jag skriver på min logg, men hade samtidigt låst mig för att jag INTE skulle kunna läsa deras inlägg?? Jag hade ingen aning om att man kunde göra såhär men det var en annan fb-kompis som uppmärksammade mig på detta för hon hade råkat ut för samma sak. Då gick jag in och kollade hur man gör...Man måste arbeta på att låsa information för en person i flera steg...Alltså fb kan inte krångla till detta, utan du måste aktivt göra flertal inställningar. Först blev jag besviken på människorna i frågan som gör sådan...Sedan när jag berättade detta för maken så började han att skratta och utbraste-menar du verkligen att det finns VUXNA människor som på fullaste allvar, sitter och tar del av, vad du skriver, men du får inte se vad dom skriver..:)Snacka om "kinder garden"! När han lade fram det på detta sättet så kunde jag ju inte annat än att skratta för det är ju så löjligt... Jaja, jag har helt klart sorterat bort vissa av "mina vänner"^^...Men visst är det otroligt att göra så??Förstår inte poängen måste jag erkänna.Jamenar först vill man vara "vän"...hallå snacka om att vara nyfis på mig och mitt liv...Inte ens i min vildaste fantasi anade jag att jag var så intressant som person:)))