måndag 5 april 2010

Mina tankar kring Påven och hans agerande.

VARNING FÖR KÄNSLIGT MATERIAL! Mina tankar just nu kretsar kring den aktuella händelsen som utspelar sig i massmedian och där Påven går ut och attackerar median..? Först, måste jag börja med att säga jag har den största respekten för religioner oavsett. Jag respekterar människans tro i alla dess former,oavsett religion.Men jag kan absolut varken respektera eller acceptera när det finns människor som gömmer sina illgärningar bakom religionen. Jag kan heller varken acceptera eller förstå att dessa människor har anhängare som stödjer dom! Jag pratar om sexuella övergrepp på barn, som har skett i olika verksamheter inom den katolska världen. Offren är främst pojkar, det handlar om övergrepp som den katolska kyrkan med alla medel försöker att skyla över. Hur i Hela fridens namn kan påven utala sig som han har gjort, om att massmedian överdriver angående den"prästjävel" som utnyttjat pojkar? Att Vatikanen försöker (åter igen)att mörka. Även om, massmedian må överdriva så är det mycket underligt att man överhuvudtaget inte ställer sig på offrets sida, utan åter igen tycker sig stå över allting och det i den allsmäktiges namn... På 1300-1400 talet hade den svenska kyrkan dom värsta totyrkammrarna som gick att få. Redan då gömde man sina idiotiska/sadistiska gärningar bakom Guds namn..? Idag är 2010 är det tydligen samma sak. När ska människorna sluta att krypa för påven? Tror dom verkligen att han har en extra "conektion" med den allsmäktige??? Tro nu inte att jag är emot påven ,jag har egentligen ingen åsikt om vederbörande. Den förra Johannes Paulus hyste jag den största beundran för. Han var verkligen enorm den mannen. Men jag pratar om denne, nuvarande "maktmissbrukaren",eller rättare sagt hanses utspel!