torsdag 8 april 2010

Vilken dundermiss alltså....

Jag har helt klart legat av mig vad det gäller den politiska världen det är helt klart, och det stör mig... Igår pratade jag med modern och rätt vad det var så kom vi in på vår stundande semester. Jorå vi har ju bestämt att i år så ska vi åka till Slovakien, det är fortfarande ett ganska oupptäckt semestermål och bilderna som vi har varit ute på nätet och surfat omkring bland är ju så vackra. Dessutom så tyckte vi fram till igår att det är ju kanon ett land i Europa som INTE har euro!!!Hahaha. -Va, säger mamma, det är klart att dom har euro sedan januari.-Näe det har dom inte, säger jag bestämt. Det skulle visa sig att det har dom visst. Det var ju snopet, det är ju inte såååååå kul för oss svenskar att åka utomlands, med tanke på den svaga valutakursen:-(((. Nåväl vi gör som ursprungsplanen var från början, vi åker dit , man kan ju alltid förflytta sig, ja till och med åka till ett annat land om vi vill. Det är fördel med mobilt boende:) Men visst var det snopet, att jag har missat en sådan sak, jag är ju alltid såpass påläs vad det gäller samhället och samhällsfrågor i övrigt, hmmm(trodde jag).